Az első év az Apple Watch-csal


Eljött ez a nap is (július 30-án, csak még nem volt alkalmam írni róla), 1 éve vettem meg az Apple Watch-ot, és megkaptam az ezért járó érmet.

 

Az elmúlt évben minden nap bezártam a “Mozgás” gyűrűt, kivéve egy napot, ahol 2 kcal hiányzott hozzá, csak nem vettem észre 🙂 .

Kezdjük azzal, amit sokan megkérdeznek, mikor meglátják a kezemen: “Megéri megvenni?”. A válasz hasonló, mint minden hálózatos design kérdésre: “Attól függ” :).

Ha csak “iPhone távirányítóként” és az értesítések kezelésére használod, akkor nem feltétlenül. Tény, hogy kényelmes csak a csuklóra pillantani, nem kell elővenni a telefont, de csak ezért drága mulatságnak tartom.

Ha sokat sportolsz, és nem ragaszkodsz egy Garmin/Polar/TomTom órához, akkor szerintem megéri beruházni rá. Én is elsősorban a sportolás miatt vettem, ahogy erről írtam itt.

És azt kell mondjam, nem bántam meg. Szeretem, hogy nem kell elővennem a telefonomat, ha értesítést kapok, mert az óra lágyan megrezegteti a csuklómat.

Szeretem, hogy futás közben látom a tempómat, a pulzusomat.

Szeretem az edzés végi összesítéseket.

 

Tetszenek és motiválnak a havi kihívások.

 

Ha 50 percig ülök, akkor az óra jelez, hogy ideje 1 percet mozogni. Ezt is nagyon hasznosnak tartom.

Megváltoztatta -e az életemet az óra? Picit. Ha tehetem, akkor gyalog megyek több helyre, hogy pörögjön az “Edzés gyűrű”. Futás közben sokkal jobban tudom kontrollálni a tempót. Gyakrabban mozgok 1-1 percet egy adott órában.

Gyakori kérdés még, hogy mennyit bír az akksija? Nálam általában nap végére 55-60% töltöttség marad. Ez reggelre leesik 45-50%-ra, de edzés nélkül így is kihúzza nap végéig. Tehát ha kétnaponta edzel kb. 1 órát, elég minden második este töltőre dobni. Ha viszont sokat nyomkodod, sok értesítést kapsz vagy minden nap sportolsz, érdemes minden este tölteni.

A legnagyobb negatívum nem is az órával kapcsolatos, hanem a hozzá tartozó telefonos alkalmazással (Activity). Elég gagyi statisztikákat ad, nem lehet vele igazából nyomon követni a fejlődést.

 

Ezért érdemes megvenni a Healthfit nevű alkalmazást, amely több népszerű programmal tudja szinkronizálni az adatokat (Strava, stb.) Az ára kb. 700 Ft, nagyon megéri. Így néz ki (a képen nem látszik minden alkalmazás, amit kezel!):

 

 

 

Ami nyáron még gond lehet, hogy a gyárilag adott Sport szíj alatt megreked az izzadtság, és érzékeny bőrűeknél ez kiütéseket okozhat. Ezért tanácsos melegben valami jobban szellőző szíjat tenni az órára.

Ha bármilyen kérdésed van, írj egy kommentet és válaszolok!

Hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..