Clock signal hiba 4 comments


Nagyot robbant a napokban a hír (egész pontosan február 2-án), hogy bizonyos Cisco termékek a “clock signal” hibája miatt 18 hónapos koruk után nagyobb eséllyel romlanak el, mint az elvárható lenne.

A Cisco kiadott egy közleményt (link), hogy egy komponens gyártási hibájának “köszönhetően” az alábbi eszközök 18 hónapos koruk után nagyobb valószínűséggel romlanak el:

  • NCS1K-CNTLR
  • NCS5500 Line Cards
  • IR809/IR829 Industrial Integrated Services Routers
  • ISR4331, ISR4321, ISR4351 and UCS-E120
  • ASA 5506, ASA 5506W, ASA 5506H, ASA 5508, and ASA 5516
  • ISA3000 Industrial Security Appliance
  • Meraki MX 84
  • Nexus 9000 Series N9K-C9504-FM-E/N9K-C9508-FM-E/N9K-X9732C-EX
  • Meraki MS350

 

Az esetért a Cisco vállalja a felelősséget, de nem ők hibáztak: egy külső beszállító termékének gyártása során merült fel a probléma. A gyártót hivatalosan nem nevezték meg. Idő közben kiderült/kiszivárgott (link), hogy az Intel C2000 processzoráról van szó (bár a Cisco ezt továbbra sem erősítette meg).

Ezt a processzort egyébként rengeteg más gyártó is használja az eszközeiben (pl. Dell), tehát az eset várhatóan messze túlmutat a Cisco-n. Más kérdés, hogy (a mai napig legalábbis) más gyártó nem állt elő hasonló közleménnyel.

A hibás termékeket a Cisco soron kívül cseréli (november 16 óta tudnak a hibáról, tehát akinek addig a napig érvényes supportja van, kap csere eszközt). Ehhez a honlapon (link) található email címre el kell küldeni egy Excelt az érintett eszközök adataival. Nyilván elsőbbséget élveznek azok az ügyfelek, akiknél 18 hónaposnál régebbi eszközök üzemelnek.

 

A hiba egyébként több érdekes kérdést is felvet.

 

A többi érintett gyártó is ki mer -e állni a nyilvánosság elé a hibával, és vállalja -e a csere költségét? Vagy ha elromlanak az eszközeik, csak akkor cserélik ki (vagy akkor sem, ha már nem lesz rá support)? Meglepődjünk -e, ha tömegesen fognak megállni más gyártók cuccai, gondoljunk -e erre a hibára?

A Cisco bevasal -e bármiféle pénzt az Intelen? Nem kevés költségük származik ebből a hibából.

Mennyi ügyfelet fog veszíteni a Cisco a hiba miatt?

És ami a legérdekesebb: mekkora költséget jelent ez az ügyfeleknek? Nem kérdés, az eszközöket ki kell cserélni. Amihez leállási (de legalábbis change) ablak kell. A csere eszközt fel kell készíteni (license, rackfülek, kártyák átszerelése, konfiguráció áttöltése), a régit kiszedni, újat beszerelni, tesztelni. Tudok olyan kollégáról a Champion programból, aki a Cisco IWAN design miatt 4321 routereket szórt ki a spoke telephelyekre egy ügyfélnél. És 600 telephelye van redundáns routerekkel. Igen, 1200 routert kell cserélnie. És világszerte szétszórtan vannak a routerek. Értitek, ugye? Repülőjegy, mert nem várhatnak az ügyfelek a legközelebbi “szokásos” látogatásig, mert mi van ha addig megáll? Stb.

Ami viszont feltétlenül pozitív üzenet, hogy a Cisco ki mert állni a nyilvánosság elé hibával, és vállalja a felelősséget/költségeket. Nem mutogat publikusan a beszállítóra. A fenti nyilvánvaló negatívumok ellenére, ezért jár a piros pont nekik. Nem próbálták meg szőnyeg alá söpörni a hibát. Egyébként még tavaly év végén olvastam reddit-es fórumokon (az akkor még) mítoszokat, hogy feltűnően sok ISR4000-es döglik meg.

Érdemes lesz követni a fejleményeket.

Ha érintett vagy, gyorsan küldd el nekik az Excel táblázatot, hogy mielőbb megkapd az új eszközeidet.

 

 

 


Hozzászólás

4 Gondolat “Clock signal hiba

  • Zsolti

    Esetleg át lehet állni más alternatív hálózati eszközre (pl.: MikroTik, Juniper stb). Előnyök és hátrányok a Cisco-kkal szemben???

      • Zsolti

        Hiszen a Cisco még 1984-ben alakult. A többi hálózatos cég jóval később (~ 10 év). És ez alatt a 10 év alatt a Cisco igen nagy előnyre tett szert (plusz a sok akadémiája). De azért pl.: egy MikroTik router is felveszi a versenyt a Cisco-kkal.